Σύλλογος Ελλήνων Χειροπρακτών
Σύλλογος Ελλήνων Χειροπρακτών

Σύλλογος Ελλήνων Χειροπρακτών

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΥΣ

 

Οι πονοκέφαλοι είναι τόσο συνηθισμένοι, που μπορεί να θεωρηθούν σχεδόν ένα φυσιολογικό φαινόμενο, αν και κάποιοι υποφέρουν τόσο που δεν μπορούν να τους αντέξουν. Ξέρατε ότι η Χειροπρακτική μπορεί να διορθώσει την αιτία των πιο συνηθισμένων πονοκεφάλων;

 

Είναι όλα ένταση και άγχος!

Η Χειροπρακτική μπορεί να μειώσει τις συσπάσεις που δημιουργούνται στους μύες του αυχένα, της πλάτης και των ώμων, από ένταση, άγχος ή κούραση.  Η Χειροπρακτική αγωγή μπορεί να:

  • Μειώσει τους πονοκέφαλους τάσης – πονοκέφαλοι που ξεκινάνε από τον αυχένα και μπορεί να δημιουργούν ένα αίσθημα σφιξίματος γύρω από το κεφάλι, μέχρι και μπροστά στο μέτωπο.
  • Μπορεί να βελτιώσει την λειτουργικότητα της γνάθου – το τρίξιμο των δοντιών από ένταση και άγχος μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση χρόνιου πονοκέφαλου.
  • Μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το άγχος και την ένταση στη ζωή σας

 

Κακώσεις του αυχένα

Η Χειροπρακτική μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική στην αντιμετώπιση του πονοκέφαλου που είναι αποτέλεσμα κάποιας κάκωσης ή επαναλαμβανόμενης επιβάρυνσης του αυχένα, γνωστού ως αυχενικού πονοκέφαλου. Αυτοί οι πονοκέφαλοι έχουν ένα μουντό αίσθημα βάρους στη βάση του κρανίου (ινίο) και μπορεί να επεκτείνονται σε κάποια μεριά της κεφαλής. Οι λειτουργικές διαταραχές των αρθρώσεων των σπονδύλων του αυχένα μπορεί να δημιουργήσουν πονοκέφαλο. Ο Χειροπράκτης σας μπορεί να εντοπίσει αυτές τις λειτουργικές διαταραχές των αρθρώσεων και να τις διορθώσει.

 

Ημικρανία

Η ημικρανία είναι μια ιδιαίτερη μορφή έντονου πονοκέφαλου σε μια περιοχή ή σε ολόκληρη την κεφαλή, που χαρακτηρίζεται από συνοδά συμπτώματα όπως τάση προς έμετο, ευαισθησία στο φως και θόρυβο, και που μπορεί να διαρκεί από ώρες έως και μέρες. Συχνά δεν ανακουφίζεται με τίποτα. Η αυχενική ένταση μπορεί να είναι ένας από τους εκλυτικούς παράγοντες της ημικρανίας και η αντιμετώπιση της μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση της συχνότητας και έντασης της ημικρανίας.

 

Διορθώνοντας τις λειτουργικές διαταραχές

Η Χειροπρακτική, σε αντίθεση με τα παυσίπονα φάρμακα, αντιμετωπίζει την αιτία του πόνου, όχι μόνο το σύμπτωμα. Ο Χειροπράκτης είναι επαρκώς εκπαιδευμένος να αναγνωρίζει πότε το είδος του πονοκεφάλου που έχετε μπορεί να σχετίζεται με τυχόν αυχενικές δυσλειτουργίες και θα σας ενημερώσει αν η Χειροπρακτική μπορεί να σας ανακουφίσει. Θα κάνει μια πλήρη ανάλυση της κίνησης των σπονδυλικών αρθρώσεων, θα ψηλαφίσει τους σπονδύλους και τους μύες του αυχένα και θα εκτιμήσει αν υπάρχει πίεση κάποιου νεύρου. Ίσως χρειαστεί να συμβουλευτεί και τις ακτινογραφίες ή άλλες απεικονιστικές εξετάσεις, που μπορεί να έχετε κάνει, και θα σας ρωτήσει για τις δραστηριότητες, τη στάση σας και τις συνήθειές σας.

 

Η Χειροπρακτική Αγωγή

Η αγωγή περιλαμβάνει κυρίως απαλές, επιδέξιες και ανώδυνες διορθώσεις, που λέγονται ανατάξεις των σπονδύλων (έτσι λέγονται οι χειροπρακτικοί χειρισμοί), που στοχεύουν στο να κινητοποιήσουν τις ‘μπλοκαρισμένες’ αρθρώσεις και να απελευθερώσουν πιεσμένα νεύρα. Συνολικά, η αγωγή είναι ανώδυνη, αν και υπάρχει το ενδεχόμενο να νιώσετε μια παροδική ενόχληση τις πρώτες φορές, που είστε ακόμα σε οξεία φάση.

Συμπληρωματικά, ο Χειροπράκτης μπορεί να χρειαστεί να κάνει και κάποιες μυϊκές μαλάξεις, για να χαλαρώσει τυχόν μυϊκούς σπασμούς. Μπορεί επίσης να σας συμβουλεύσει να χρησιμοποιήσετε πάγο ή ζέστη και να σας δώσει οδηγίες για σωστή δραστηριότητα και άσκηση.

 

Τα παυσίπονα δεν είναι λύση

Πολλοί άνθρωποι παίρνουν παυσίπονα για τον πονοκέφαλο συνέχεια. Παρότι τα παυσίπονα ανακουφίζουν, δεν αποτελούν τη μακροπρόθεσμη λύση. Εκτός του ότι έχουν παρενέργειες, η μακροχρόνια χρήση τους μπορεί από μόνη της να γίνει αιτία πονοκεφάλων.

 

Πως μπορεί η υιοθέτηση πιο υγιεινού τρόπου ζωής να βοηθήσει;

Το άγχος και η ένταση προκαλούν πολύ συχνά μυϊκές συσπάσεις στον αυχένα και η αυχενική καταπόνηση φέρνει αυχενικό πονοκέφαλο. Αν και η Χειροπρακτική μπορεί να βοηθήσει να εξαλειφθούν τα μηχανικά προβλήματα που δημιουργούν πονοκέφαλο, η αποφυγή των στρεσογόνων συνηθειών και η αποφυγή συνηθειών και κινήσεων που καταπονούν τις αυχενικές αρθρώσεις είναι η καλύτερη πρόληψη. Επίσης, η υγιεινή διατροφή και η αποφυγή κάποιων τροφικών ουσιών, ιδίως του οινοπνεύματος, είναι σημαντικές στην πρόληψη εμφάνισης πονοκεφάλων. Συχνά, μικρές τροποποιήσεις των συνηθειών και του τρόπου ζωής μας είναι πολυτιμότερες από την πιο καλή θεραπεία.

 

Μπορεί ένας πονοκέφαλος να κρύβει κάτι πολύ σοβαρό;

Ναι, γι’ αυτό αν ο Χειροπράκτης διαπιστώσει ότι ο πονοκέφαλός σας δεν σχετίζεται με τα μηχανικά προβλήματα του μυοσκελετικού, θα σας συστήσει να απευθυνθείτε στον ιατρό σας, για περαιτέρω έλεγχο.

 

Τα άρθρα της επιστημονικής ομάδας του chiropractic.gr
(Ευγενική χορηγία των κειμένων από το Βρετανικό Σύλλογο Χειροπρακτικής, BCA)